Pakiet programów do zdalnego nauczania Programowania Orientowanego Obiektowo
Dzisiaj jest
Środa, 18 Lipiec 2018
Zarejestrowanych użytkowników: 4
Dostępnych pytań testowych: 102
HOME
Strona tytułowa pracy dyplomowej
NAUKA
Materiały dydaktyczne związane z OOP
TESTY
Sprawdzenie poziomu zdobytej wiedzy
ZASOBY
Literatura i zasoby sieciowe o OOP
ŹRÓDŁA
Zbiór projektów dydaktycznych z OOP
KONTO
Możliwość śledzenia własnych postępów
INFO



Świadomość istnienia obiektów strategii

W wyniku implementacji wzorca Strategia pojawia się bardzo dużo małych obiektów. Co więcej klient używający zbudowanej za pomocą ów wzorca części systemu musi znać nazwy tych klas, co może być kłopotliwe. W przypadku pierwszego przykładu (opartego o instrukcje warunkowe) możliwe typy algorytmów niejako wynikały z interfejsu klasy Regulator (metody typu zmienRegulatorNa()), przez co klient mógł bardzo łatwo zapoznać się ze zbiorem dostępnych możliwości. W przypadku strategii klasy są rozmieszczane niezależnie od siebie. Aby klient wiedział jakie typy algorytmów może zastosować należy albo bardzo dokładnie udokumentować klasę Regulator, albo wszystkie obiekty strategii implementować w określonej przestrzeni nazw. W innym wypadku – przy braku podpowiedzi ze strony dokumentacji lub środowiska GUI klient może mieć trudności w odnalezieniu nazw klas strategii, zwłaszcza w dużych systemach składających się z setek lub tysięcy klas.

Adamik Łukasz, Politechnika Śląska w Gliwicach (AEiI) - 2010/11